Erasmus + programos galimybės: gabijiečių vizitas Kroatijoje

Erasmus + programos galimybės: gabijiečių vizitas Kroatijoje

Nuo 2021 m. gruodžio 31 d. gimnazijoje vykdomas tarptautinis mobilumo projektas „esafer gneration Z”, finansuojamas Europos Sąjungos programos „Erasmus +”. Pagal projekte numatytas veiklas balandžio 16-22d. įvyko trečiasis mobilumo vizitas. Šį kartą 12 atstovų komanda - Renata Valantinienė, projekto koordinatorė, Liuda Braslauskienė, vadovo pavaduotoja ugdymui, Joris Muturas (Ia kl.), Sofi Saloum (Ic kl.), Eva Pučkoriūtė (IIa kl.), Mija Pociūtė (IIa kl.), Sergej Tiurin (II b kl.), Kristupas Šimkus (IIc kl.), Kajus Lementauskas (IIIa kl.), Liucija Agnietė Nagytė (IIIa kl.), Kristupas Paulauskas (III a kl.) ir Andžela Vickopaitė (IIIa kl.) lankėsi Kroatijoje, kur kartu su projekto partneriais - kroatais dalyvavo projekte numatytose veiklose: dalyvavo edukaciniuose užsiėmimuose, dalinosi gerąja patirtimi, keliavo po šalį, susipažino su Medicinos mokyklos specifika, tobulino kalbos įgūdžius bei dalyvavo kitose įvairiose kūrybinėse veiklose.
Vizito metu visi projekto dalyviai turėjo galimybę apsilankyti modernioje Pulos Medicinos mokykloje, kurioje dalyviams buvo ne tik pristatytos mokymosi erdvės, pasidalinta šios institucijos specifika, bet ir patys mokiniai buvo įtraukti į praktinius užsiėmimus. Vėliau projekto dalyviai buvo pakviesti į miesto meriją, kurioje buvo supažindinti su Pulos miesto istorija. Pula – tai buvusi romėnų tautos kolonija, kurioje šiuo metu taip pat galima rasti senovės Romėnų pėdsakus, įvairiausius istorinius paminklus, kurie reprezentuoja šios tautos gyvenimo ritmą. Tai ne tik didžiausias miestas Istrijos pusiasalio pietuose, bet tai vieta, kurioje šurmuliuoja margas kultūrinis gyvenimas. Projekto dalyviai turėjo galimybę pajusti senamiesčio dvasią, pasigrožėti istoriniu paveldu ir pasiklausyti neįtikėtinų istorijų apie šį viduramžių rūbu apsisiautusį modernų miestą klajodami po vieną iš šešių didžiausių romėnų amfiteatrų pasaulyje, pastatytame beveik prieš du tūkstančius metų ir talpinančiu iki 22 000 žiūrovų.
Visus pakerėjo apsilankymas Brijuni. Brijuni– tai mažų salų grupė šiaurinės Adrijos jūros Kroatijai priklausančioje dalyje, kurią nuo vakarinės Istrijos pusiasalio pakrantės skiria siauras Fažanos sąsiauris.
Projekto dalyviai buvo pakviesti plaukti laivu iki išskirtinio Brijuni archipelago – nacionalinio parko, kuriame gausu romėniško stiliaus statinių, čia įspūdį paliko didžiulė šventykla. Tai buvusi Jugoslavijos prezidento maršalo Tito rezidencija, į kurią iš Afrikos buvo atgabenta įvairių gyvūnų ir augalų rūšių.
Apsilankymas įspūdingame Rovinio mieste, kuris neretai vadinamas gražiausiu Šiaurinės Kroatijos pusiasalio deimantu, nepaliko abejingų mėgstantiems panoraminius vaizdus. Buvo labai įdomu paklaidžioti po Motovuną – tradicinį Kroatijos kaimą centrinėje Istrijos dalyje. Senovėje ir keltai, ir ilirai savo tvirtoves statydavo dabartinio Motovuno vietoje. Kaimo pavadinimas taip pat yra keltų kilmės, kilęs iš Montona, reiškiančio „miestelis kalvose“.
Tai tik dalis programos, kuri buvo paruošta projekto dalyviams vizito Kroatijoje metu. Kartais neįmanoma žodžiais išsakyti patirtus įspūdžius, įvertinti edukacinių veiklų naudą ir sutiktų žmonių svarbą. Visa tai reikia pačiam patirti. Viena iš galimybių – dalyvauti tarptautiniuose projektuose, nes jie skatina mokytis iš kolegų, dirbančių kitose Europos šalyse, dalintis gerąja patirtimi, pažinti kultūrų skirtumus atliekant bendras veiklas ir užmegzti naujas pažintis keliaujant po kitą šalį. Kas galėtų paneigti, jog kiekviena kelionė yra vienaip ar kitaip vertinga??? „Pasaulis yra knyga, ir tie, kurie nekeliauja, skaito tik pirmą puslapį“ ( Šventasis Augustinas).

Atnaujinta: 2024-02-21
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Pamokų laikas
Pertrauka
  • 1. 08.00 – 08.45
  • 2. 08.55 – 09.40
  • 3. 09.50 – 10.35
  • 4. 10.45 – 11.30
  • 5. 12.15 – 13.00
  • 6. 13.10 – 13.55
  • 7. 14.05 – 14.50
  • 8. 15.00 – 15.45
  • 9. 15.50 – 16.35